artykuł nr 1

Procedura naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Domu Pomocy Społecznej w Brzezinach

Zarządzenie Nr 3 /08



Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Brzezinach z dnia 19 marca 2008 roku w sprawie naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Domu Pomocy Społecznej w Brzezinach.



Na podstawie Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Brzezinach , stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 156/07 Zarządu Powiatu w Brzezinach z dnia 19 grudnia 2007 roku oraz art. 3a ust.2 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U.
z 2001 r. Nr 142,poz.1593 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:


§ 1. Ustalam procedurę naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Domu
Pomocy Społecznej w Brzezinach, stanowiącą załącznik do niniejszego
Zarządzenia.


§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega ogłoszeniu na
tablicy ogłoszeń Domu Pomocy Społecznej w Brzezinach.




Załącznik
do zarządzenia Nr 3/08
z dnia 19.03.08 dyrektora
DPS Brzezinach

PROCEDURA NABORU

na wolne stanowiska urzędnicze Domu Pomocy Społecznej w Brzezinach.


Rozdział I

§ 1.Niniejsza procedura określa zasady naboru kandydatów na wolne
stanowiska urzędnicze, zatrudnianych w Domu Pomocy Społecznej w
Brzezinach,
zwanym dalej „DPS” oraz zasady pracy Komisji ds. naboru,
zwanej dalej „Komisją”, w celu:

1) zagwarantowania naboru kandydatów zg. z zasadami otwartości i

konkurencyjności naboru,

2) stosowania odpowiednich metod i technik naboru,

3) efektywnej obsady stanowisk urzędniczych.


§2.1. Procedurę naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze oraz
zasady pracy Komisji stosuje się do tych stanowisk, na których
pracownicy zatrudniani są na podstawie umowy o pracę.

2.Zasadom naboru określonym niniejszą procedurą nie podlegają:

1) przeniesienia pracowników na inne stanowiska wewnątrz DPS,

2) awanse pracowników,

3) czasowe powierzenia pracownikom pełnienia obowiązków na innych

stanowiskach pracy,

4) postępowania dotyczące nawiązywania z pracownikami DPS

zatrudnionymi na okres próbny lub czas określony kolejnych umów o

pracę w ramach tego samego lub innego stanowiska,

5) zatrudnienie pracownika na umowę o pracę w zastępstwie.

3. Wykaz stanowisk urzędniczych oraz zasady wynagradzania określają
obowiązujące w DPS przepisy o wynagradzaniu pracowników:

1) rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 roku w sprawie

zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w

jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 146,

poz. 1222 ze zm.) oraz Uchwała Rady Powiatu Nr XXII/138/04 z dnia

30 września 2004 roku,

2) zarządzenie Nr 6/2004 Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Brzezinach z dnia 1 października 2004 r. w sprawie miesięcznych stawek wynagradzania zasadniczego oraz stawek dodatku funkcyjnego w DPS


Rozdział II

Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury naboru na wolne stanowisko urzędnicze.


§ 3.1.
Decyzję o rozpoczęciu naboru na wolne stanowisko urzędnicze
podejmuje dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Brzezinach, w
oparciu o informacje
przekazane przez kierowników działu.

2. Informacja, o której mowa w ust.1 winna być przekazana z
miesięcznym
wyprzedzeniem pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w
funkcjonowaniu
danego działu.

3. Kierownik działu zobligowany jest do przedłożenia do akceptacji
dyrektorowi, wniosek i opis projektu stanowiska na wakujące miejsce

pracy ( załącznik Nr 1).

4. Opis stanowiska pracy, o którym mowa w ust.3 zawiera:

1) dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym
stanowisku oraz wynikających z tego tytułu obowiązków
obciążających
zajmujące
stanowiska,
2) określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji,
umiejętności
i predyspozycji wobec osób, które je zajmują,

3) określenie uprawnień służących do wykonywania zadań oraz
niezbędnego
wyposażenia,

4) określenie odpowiedzialności,
5) inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego
stanowiska
pracy.

5. Akceptacja projektu opisu stanowiska pracy przez dyrektora
powodują
rozpoczęcie procedur naboru kandydatów na wolne
stanowisko
urzędnicze.


Rozdział III

Powołanie komisji ds. naboru

§ 4.1. Komisję Naboru powołuje dyrektor Domu Pomocy Społecznej w
Brzezinach.

2. W skład Komisji Rekrutacyjnej mogą wchodzić:

1) dyrektor DPS lub osoba przez niego upoważniona,

2) kierownik działu wnioskujący o zatrudnienie lub osoba przez niego

upoważniona,

3) osoba zatrudniona na samodzielnym stanowisku pracowniczym, która

jednocześnie będzie sekretarzem Komisji,

3. Komisja działa do czasu ukończenia procedury naboru na wolne

stanowisko urzędnicze.

§ 5.1. Dyrektor DPS może w każdym czasie wyznaczyć do prac Komisji
dodatkowo inne osoby, nie wchodzące w skład Komisji, jeżeli jest to
niezbędne do zapewnienia właściwej oceny kandydatów biorących

udział w naborze:

2. Osoby, o których mowa w ust.1 biorą udział w pracach Komisji z
głosem opiniodawczym i doradczym.

3. Informacje o udziale osób, o których mowa w ust.1, zamieszcza się
protokołach posiedzeń Komisji.

§6.1.Pracą Komisji kieruje przewodniczący.

2. Komisja obraduje na posiedzeniach w terminie i miejscu ustalonych przez
przewodniczącego. Na jednym posiedzeniu Komisji może być dokonany

więcej niż jeden nabór.
W takim przypadku protokoły sporządza się odrębnie dla każdego
naboru.

3. W posiedzeniu Komisji, dla ważności jej obrad, musi uczestniczyć 2/3
składu Komisji.

§ 7. Z posiedzeń Komisji sporządza się protokół. Protokół podpisują
wszyscy
członkowie Komisji obecni na posiedzeniu.


Rozdział IV

Etapy naboru

§ 8.1 Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.

2. Składanie dokumentów aplikacyjnych.

3. Wstępna selekcja kandydatów- analiza dokumentów aplikacyjnych.

4. Ogłoszenie listy kandydatów ,którzy spełniają wymagania formalne.

5. Selekcja końcowa kandydatów:

1) test kwalifikacyjny,

2) rozmowa kwalifikacyjna.

6. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane
stanowisko urzędnicze.

7. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.

8. Ogłoszenie wyników naboru.


Rozdział V

Ogłoszenie wyników o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.

§ 9.1. Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się
obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy
informacyjnej w siedzibie Domu Pomocy Społecznej w Brzezinach

ul. Moniuszki 24.

2. Możliwe jest umieszczenie ogłoszeń dodatkowo w innych miejscach
np. prasie.

3. Ogłoszenie o naborze zawiera:

1) nazwę i adres jednostki,

2) określenie stanowiska urzędniczego,

3) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska , ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,

4) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,

5) wskazanie wymaganych dokumentów,

6) określenie terminu i miejsca składania dokumentów.

4. Ogłoszenie będzie umieszczone w BIP oraz na tablicy ogłoszeń przez
okres nie krótszy niż 14 dni kalendarzowych.

5. Przykład ogłoszenia stanowi załącznik Nr 2.



Rozdział VI

Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych



§ 10.1.
Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP i na tablicy ogłoszeń następuje
przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów

zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym w Domu
Pomocy Społecznej w Brzezinach.

2. Na dokumenty aplikacyjne składają się:

1) list motywacyjny,

2) życiorys-curriculum vitae,

3) kserokopie świadectw pracy,

4) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,

5) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, decyzje

o nadaniu licencji zawodowej,

6) referencje,

7) kwestionariusz osobowy,

8) oświadczenie o niekaralności,

9) oświadczenie o stanie zdrowia.

3. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o
zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o
organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze i tylko w

formie pisemnej.

4. Składane dokumenty powinny zawierać klauzulę „wyrażam zgodę na
przetwarzanie moich danych osobowych do realizacji procesu naboru
zgodnie z ustawą z dnia 28.08.1997 r o ochronie danych osobowych

( Dz. U. z 2002 r., Nr 101,poz.926 ze zm).

5. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą
elektroniczną z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym
podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego
kwalifikowanego certyfikatu ( zgodnie z ustawą z dnia 18 września
2001r. o podpisie elektronicznym( Dz.U.z 2001 r. Nr 130,poz.1450,

późn.zm.).

6. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych poza
ogłoszeniem.


Rozdział VII

Wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych

§ 11.1. Analizy dokumentów dokonuje Komisja Naboru.

2. Celem analizy dokumentów jest sprawdzenie danych w zakresie
formalnym określonym w ogłoszeniu.

3. Wynikiem analizy dokumentów jest wstępne określenie możliwości
zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku urzędniczym.



Rozdział VIII

Ogłoszenie listy kandydatów , spełniających wymagania formalne

§ 12.1. Po upływie terminu do złożenia dokumentów
określonego w ogłoszeniu
o naborze i wstępnej
selekcji umieszcza się w BIP listę
kandydatów,
którzy spełniają wymagania określone
w ogłoszeniu.

2. Lista, o której mowa w ust.1 zawiera imiona i
nazwiska kandydatów oraz
ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów
Kodeksu cywilnego.

3. Lista kandydatów spełniających wymagania formalne
będzie umieszczona

w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników
naboru.

4. Informacje o kandydatach , którzy zgłosili się do
naboru, stanowią

informację publiczną w zakresie objętym
wymaganiami związanymi

ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w
ogłoszeniu o naborze.

5. Wzór listy stanowi załącznik Nr 3 do niniejszej
procedury.



Rozdział IX

Selekcja końcowa kandydatów

§ 13.1. Na selekcje końcową składają się :

1) test kwalifikacyjny,

lub

2) rozmowa kwalifikacyjna,

Test kwalifikacyjny

§ 14.1. Celem testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie
wiedzy i umiejętności niezbędnych do
wykonywania określonej pracy.

2. Każde pytanie w teście kwalifikacyjnym ma
odpowiednią skalę punktową. Kandydat w sumie z
testu może otrzymać 10 punktów.

Rozmowa kwalifikacyjna

§ 15.1. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie
bezpośredniego kontaktu z kandydatem i
weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.

2. Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli zbadać również:

1) predyspozycje i umiejętności kandydata
gwarantujące prawidłowe

wykonywanie powierzonych obowiązków,

2) posiadaną wiedzę na temat Domu Pomocy
Społecznej,

3) obowiązki i zakres odpowiedzialności na
stanowiskach zajmowanych

poprzednio przez kandydata,

4) cele zawodowe kandydata.

3. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja
Rekrutacyjna.

4. Każdy członek Komisji Naboru podczas rozmowy
przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10.



Rozdział X

Ogłoszenie wyników

§ 16. Po przeprowadzonej procedurze Komisja Naboru
wybiera kandydata.



Rozdział XI

Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko

§ 17.1. Po zakończeniu procedury naboru sekretarz komisji
sporządza protokół.

2. Protokół zawiera w szczególności:


1) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór,

liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5

najlepszych kandydatów uszeregowanych według spełnienia przez nich

wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,

2) informacje o zastosowanych metodach i technikach naboru,

uzasadnienie danego wyboru.

3. Uzasadnienie dokonanego wyboru.


Rozdział XII

Informacja o wynikach naboru

§ 18.1. Informacje o wynikach naboru upowszechnia się w
terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego
kandydata lub zakończenia procedury naboru, w
przypadku, gdy w jego wyniku nie doszło do
zatrudnienia żadnego kandydata.

2.Informacja, o której mowa w ust.1 zawiera:

1) nazwę i adres urzędu,

2) określenie stanowiska urzędniczego, na które był
prowadzony nabór,

3) imię i nazwisko kandydata oraz jego miejsce
zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu
cywilnego,

4) uzasadnienie dokonanego wyboru albo
uzasadnienie nie zatrudnienia żadnego kandydata.

3. Informację o wyniku naboru upowszechnia się w BIP
i na tablicy ogłoszeń DPS przez okres, co najmniej 3
miesięcy.

4. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze
naboru ustał w ciągu
3 miesięcy od dnia nawiązania
stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym
samym stanowisku kolejnej osoby spośród
najlepszych kandydatów wymienionych w protokole
tego naboru. Przepisy ust.1,2,3
stosuje się odpowiednio.



Rozdział XIII

Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi

§ 19.1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który
zostanie wyłoniony w procesie naboru zostaną
dołączone do jego akt osobowych.

2. Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów
będą odsyłane lub odbierane osobiście przez
zainteresowanych.