Deklaracja Dostępności

Dom Pomocy Społecznej w Brzezinach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą  z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej BIP Domu Pomocy Społecznej w Brzezinach pod adresem
http://www.dps-brzeziny.4bip.pl

Data publikacji strony internetowej : 26 maja 2006.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 24 marca 2023.

 

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

- część plików nie jest dostępna cyfrowo.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

Data sporządzenia deklaracji: 24 lutego 2021.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 14 marca 2025.

Deklaracje sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Skróty klawiaturowe

Strona internetowa nie jest wyposażona w skróty klawiaturowe, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi ( np. programy  czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników. Można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe:

Wszystkie problemy z dostępnością tej strony internetowej możesz zgłosić do:

 Rafał Kasprzak,

e-mail dpsbrzeziny@poczta.fm,

numer telefonu – 46 874 25 51.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji  mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także żądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposobu kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę  otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłoczne, nie później niż w ciągu  7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich

Link do strony internetowej  Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/

Pozostałe Informacje

Aplikacje mobilne

Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.

Dostępność architektoniczna

Dom Pomocy Społecznej w Brzezinach znajduje się przy ulicy Moniuszki 24.
Na cały kompleks DPS składają się trzy budynki. Budynek główny, w którym wejście do budynku jest dobrze widoczne, łatwe do zlokalizowania, pozbawione barier architektonicznych. W budynku jest winda, podjazd z powierzchnią antypoślizgową i poręczą. Budynek posiada parter i dwa piętra na które prowadzą dwie klatki schodowe. Drugim budynkiem jest budynek oficyny, jest on jednopiętrowy, wejście główne jest dobrze widoczne i łatwe do zlokalizowania, pozbawione barier architektonicznych, na zewnątrz budynku znajduje się winda. Budynek główny z oficyną połączony jest estakadą.  Trzeci budynek jest budynkiem administracyjno - biurowym , posiada dwa widoczne wejścia do budynku, jedno z nich przystosowane jest dla osób niepełnosprawnych, brak progów, zamontowane poręcze. Wejście na teren obiektu odbywa się od strony ulicy Piłsudskiego, jest oznakowane dużą tablicą informacyjną. Teren wokół budynku jest płaski, bez barier architektonicznych, ułatwia bezpieczne i swobodne poruszanie się osób niepełnosprawnych. W całym budynku znajdują się poręcze w ciągach komunikacyjnych, łazienkach, toaletach, w każdym pokoju jest alarm przy łóżkowy. Na placu posiadamy miejsca parkingowe. W budynkach DPS nie ma systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidzące i słabo widzące. Każda osoba z niepełnosprawnością może korzystać z przewodnika, którym jest osoba pełniąca dyżur w placówce. W DPS nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego. W budynkach są oznaczenia w alfabecie Braillea, piktogramy dla osób z zaburzeniami funkcji poznawczych, poręcze również są oznakowane nakładkami w języku Braillea. Windy i wszelkie pomieszczenia są oznakowane w języku Braillea. Posiadamy 3 krzesła ewakuacyjne zapewniające alternatywny dostęp zarówno w razie zagrożenia pożarowego jak i wyłączeń prądu. Przed wejściem do DPS umiejscowiono plan tyflograficzny ułatwiający dostęp osobom niewidomym i słabo widzącym. Brak oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynkach są 3 pętle indukcyjne : w budynku administracyjno biurowym : u pracowników socjalnych i w księgowości, w budynku głównym w gabinecie pielęgniarskim. Pętle indukcyjne są przenośne i w razie zaistnienia potrzeby można ich użyć w każdym miejscu na terenie DPS.

Nasz serwis BIP został zaprojektowany zgodnie ze standardem WCAG 2.1 tak, aby był możliwy do obsłużenia dla jak najszerszej grupy użytkowników, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub posiadanej dysfunkcji ( test).

Serwis jest zgodny ze standardami W3C:

  • HTML5
  • WCAG 2.1 (minimum AA)

Serwis spełnia wszelkie normy Europejskie zawarte w dokumentach:

Unii Europejskiej:

  • Deklaracja Ministrów z 11 czerwca 2006 r.
  • Inicjatywa i2010
  • Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/2102 z dnia 26 października 2016 r.

ONZ: Konwencja Praw Osób Niepełnosprawnych

Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.

Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy myszki. jak i wyłącznie samej klawiatury (przy użyciu klawiszy Tab , Shift + Tab , Enter i strzałek kierunkowych)

Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:

  • Zmiana wielkości czcionki,
  • Zmiana odstępów w tekście (między znakami, słowami, liniami),
  • Zmiana kontrastu.

Na wszystkich stronach znajduje się wyszukiwarka.

Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.

Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.

W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.

certyfikat dostępności Jednostka Bez Barier

Certyfikat przyznany w następstwie przeprowadzonego audytu *) potwierdza wysoki stopień dostępności cyfrowej serwisu BIP dla osób niepełnosprawnych: niedowidzących oraz niewidomych i ociemniałych, a także osób z innymi typami niepełnosprawności (ruchowymi, słuchowymi, poznawczymi).


*) Niniejszy Certyfikat „Jednostka Bez Barier” potwierdza zgodność aplikacji (systemu strony BIP) z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, a także ze standardem WCAG 2.1 (na poziomie minimum AA). Nie informuje o poziomie dostępności wszystkich treści publikowanych przez: Dom Pomocy Społecznej w Brzezinach.